3 June 2015

Amali Makmal

Salam Semua. Apa khabar semua di bulan Mei ni? Aku nak kongsi sikit pengalaman aku menjalani ujian amali makmal di UKM.

Alhamdulillah untuk subjek Aplikasi Komputer ni aku telah selamat menduduki 2 ujian amali pada bulan April dan bulan Mei. Ujian amali ini bertujuan untuk uji secara asas adekah kita ni dah tahu konsep asas dalam penggunaan Microsoft Word, Excel dan Access.

Bagi aku soalan yang disediakan Sir Azzwan boleh tahan susahnya, yelah aku ni noob sikit komputer ni... Tapi pendapat aku, soalan yang diberi Sir adelah berdasarkan kepada apa yg telah diajar dalam kelas. Jadi semuanya bergantung kepada kita same ade input yg kita peroleh tu sikit atau banyak, klo rajin search kat youtube ke, tutorial dekat google ke lebih banyak la input. Tak semua apa yang diajar dalam kelas boleh masuk 100% dalam otak. Ianya memerlukan usaha kita selain dari kelas untuk berjaya.

Yang paling penting, siapa pun guru kita, tak kesah lah banyak membebel ke, senyap ke, suka buat lawak ke atau asyik nak marah ke. Hormat dia. Yup. Hormat dia. Sebab dia sumber cahaya kita. Jadi sentiasa istighfar atas ape kita dah buat. Moga2 Allah maafkan kita.

No comments:

Post a Comment